Thank You

11 December 2012

12.12.12

x sangka its been a long journey and finally we arrived 12 December 2012. full and meaningful to me.
bangun pagi and get prepared nak gi carik kerja.

dengan harapan dapatlah kerja yg gajinya RM1000++. ye lah nama je dok KL kalau x de gak mmg aku pelangkung HR! hihi *sorry ><

pergi Sunway The Mall (alah dekat dekat je carik kerja) jalan jalan for a while,
firstly nampak job offered kat secret recipe, ermm,x pe lah. aku masuk dalam terus mintak kat Parkson.
dengar cerita parkson ada buat sale of course memerlukan banyak workers kan,aku naik turun jugak la tadi.isi borang,photostet IC depan belakang,and what so ever. yg menyakitkan hatinye bila 2 keping dia caj rm0.80 . kurang aja! 2 keping photostet IC je pun. watafak!

aku bengang aku gi groundfloor beli majalah kejap.otw sempat lagi aku pergi hinode shop.
WOW! kerja kosong! rm 961.00++ aku macam nak je,aku pun isi lah jugak. mengharap jugak tu. let see mana yg gaji lagi tinggi,I preferred there. hihi.

tengah isi borang kat hinode shop,ada workers kat situ gak dia baru kerja harini.eleh! kita sama umur okay! aku punya lah fikir tua. pfft! lepas isi borang naik atas (surau)

lepak dalam surau nak menunggu pukul 2.00 petang. pergi office parkson,konon nya takut nak kene interview lah ni. watlek lah! aku dah biasa. *muka poyo

interview pukul 2.30.kiranya aku bernasib baik lah,isi borang-->interview-->GOT THE JOB!

hoorayy!

aku puas hati sebab kakak yg interview aku tu (erk! x ingat nama lah) dia HR kat parkson.dia baik.sempat jugak lah aku borak2. dia bosan dgn aku sbb jawapan aku angguk dgn 'okay' je. haha. nak cakap ape lagi? aku okay je kerja dia bagi tu.

as a cashier pun jadilah,asalkan kalau rajin dapatlah rm1000 yg aku idamkan tu. YES!

DEAR THOUSAND,I OWE YOU LATER OKAY! PROMISE ME.
 haha

balik dengan muka yang ceria lah kononnya.beli aiskrim milo.wow! pembuka selera then off to home!

ALHAMDULILLAH,Allah dah senangkan pekerjaan ku,Allah dah mudahkan aku cari kerja.aku puas hati.and right now I'm hoping for 10A's for SPM. InsyAllah i will!

Alhamdulillah :)

xoxo,
Lily



No comments:

Post a Comment