Thank You

20 November 2011

Tak Aman

Bila dia kutuk ini yang dia ni pulak kutuk itu.sampai bila nak selesai,sorang post kat FB sorang lagi main perli perli.
walaupun hidup penuh dengan liku liku kehidupan x semestinya kita keruhkan lagi keadaan.solve kan problem tu baik baik,tak kurang pun just duduk diam and berkawan dengan semua orang.bila orang kata belakang terhadap kita BUAT BODOH je
melainkan orang tersebut touch kita atau lebih dikenali sebagai BULI.orait :)
aku pernah hidup dalam kelompok mcm ni dulu tapi dulu aku larikan diri dan berkawan dengan org lain tanpa selesaikan masalah,sampai bila nak habis kalau masing masing bertekak.apakata bawak bertenang,buat perbincangan respect other people choice and terima kesalahan kita seadanya.
sometimes kita x nampak kesalahan kita but orang lain menilai dgn perspective yang berbeza.
aku mengaku dalam dorm tu ada yang aku annoying but simple,be universal people,think positively.
aku malas gila nak gaduh gaduh bagai tapi bila someone tu terlalu backup sangat dgn BFF dia tu,why cant i beat her with my own mouth? aku ckp betul2,tanggungjawab tetap tanggungjawab.mana boleh kawan sendiri diberi pengecualian dlm sesuatu hal.
contoh dalam kelas haritu ade org yang mengutuk budak dorm aku sendiri.tapi ape yang aku buat? aku diam je and trus kan mengemas.korang x rasa malu ke? okay lah.tahun depan pun nak SPM,buek po nak gaduh gaduh bagai right?
berdamai je lah semua orang walaupun aku tahu there's something is hiding behind everybody.semua pendam kan? itu hak masing masing.aku harap next year no more quarrel between us. :>

No comments:

Post a Comment