Thank You

03 June 2011

bila saya dah besar

semua orang ada impian dan cita-cita tersendiri.sama juga dgn 'saya'.sama ada kita nak realisasikan impian/cita2 tu atau tak,terpulang pada individu tersebut.asalkan ada usaha,doa dan restu semuanya akan tercapai.Tanpa disedari,masa berganti masa,hari berganti hari,usia kita pun sudah lanjut.ape je boleh buat time tu? tidur,makan,pakai pampers n so on.there's nothing we can do actually.

budak kecik ni pun ada pasang cita-cita.I read about this child,she wanna be a ballerina when she grow up.hah! tengok budak kecik pun ade impian.Dengan peranan parents dyea,dapat ke dyea jadi ballerina nanti?
lupakan cerita pasal budak kecik ni,sebab ni bukan blog dyea.apapasal pulak nak selit cerita orang lain kan? nanti orang kata busybody plak.derr~


TETAPI SAYA DAH BESAR NANTI:

-saya nak jadi seorang ARKITEK yg berjaya,yang kaya dan yang paling teliti membuat kerja
-saya juga nak kumpul duit dulu baru berpasangan/kahwin (if i can)
-saya nak suami saya sama bidang kerjaya dengan saya (senang pergi kerja sesama ;3 )
-saya nak suami yang baik,soleh,hormat orang tua,pandai jaga hati,hillarious,perangai sedap mata memandang,bersongkok/berserban dan juga perfectionista (ehemm~ tampan juga yea :d)
-saya nak anak 4 (sepasang kembar seiras. 2laki 2 perempuan)
-saya nak tinggal kat kondominium/banglo.
-saya nak jadi ISTERI / IBU MITHALI (so I can be a role model for my daughter)
-saya nak jadi kaya dengan hasil usaha saya sendiri
-saya nak bawak mak abah pergi Mekah dengan duit gaji saya sendiri.
-saya nak beli sebuah rumah untuk mak abah atok nenek ;) (so dyorang tak akan rasa sunyi)
-saya nak jadi Arkitek yg patuh arahan bos
-saya tak nak laki saya merokok @ ambil dadah
-saya nak anak saya pandai mcm saya,InsyaAllah (titik kejayaan bermula dari kegagalan)
-saya nak anak saya GENIUS dalam Physics,Chemistry,LK,Add Math
-saya nak anak saya PANDAI dalam semua mata pelajaran
-saya nak keluarga saya selamat dari ancaman perpecahan (segala yg terjadi ada hikmahnya)
-saya nak shopping sakan dengan hasil duit saya
-saya akan gunakan duit laki saya untuk anak2 (demi kebaikan mereka ;P)
-saya nak masak n makan malam bersama2 sekeluarga. (even saya x pandai memasak right now :'( )
-saya nak jadikan bidang photography yg saya minat sbg bidang sampingan (so i can earn more money)
-saya nak jadi IBU YG MEMAHAMI. (setiap malam boleh bergosip dgn anak)
-saya tak nak anak saya terjebak dalam gejala negatif.
-saya nak OTI sampai apa yg saya nak,saya boleh dapat
-saya nak bos saya bagi bonus yg BANYAK BANYAK
-saya nak lelaki saya faham yang saya suka duit (nak ubah cara hidup family)
-saya nak kekalkan persahabatan yg terjalin sekarang ni sampai mati
-saya nak tengok kawan2 saya di wad bersalin
-saya mengganggap dormmates & besties saya sebagai adik beradik saya
-saya nak lelaki saya sweet

maybe tu je kot yang saya nak dalam hidup ni.tetapi kalau ada orang ketawakan impian/cita2 korang,just like this:

kalau nak ikutkan nafsu memang sebijik penumbuk saya bagi.tak baik tak baik.so korang biarkan je,asalkan orang tu x ambil hak korang sudah lerr.be positive and pegang apa yang korang impikan selama ni.make it happen. ;>

the writer,
Lily Kwon <3

2 comments:

  1. woah..nak tengok kawan2 saya di wad bersalin? nanti aku bersalin jemput datang eh..jangan lupa bawak suami n anak2 kau sekali.. mesti meriah kan..hahahaha.
    (h_n)

    ReplyDelete